Ook een eigen peutersite? kijkonzepeuter.nl
JOY JULIUS oftewel JJ

dagboek

In Chiang Mai kwamen we er al gauw achter dat er geen taxi's zijn met meters zoals in Bangkok. Daar baalde ik wel een beetje van, want nu moest je voor elk ritje onderhandelen. Elke tuktuk heeft ook een auto of busje met airco en ze daarmee rijden ze ook nog mensen rond naar de attracties. In principe kost het geen drol, maar ja. 100 bath (2, 5 eur) voelt toch aan als 100 eur. En ik merk gewoon dat ik dan toch wel een beetje hollander ben en zeker niet te veel wil betalen. Onze chauffeur heet mister Tiger en die naam kwam me bekend voor van de andere recensies van zoover en tripadvisor en de mensen waar vol lof over hen. Hij sprak zeer goed engels (in tegenstelling tot de mensen in Bangkok) en we werden overspoeld door foldertjes waar hij ons heen kon brengen voor een mooie prijs. (600 bath). Alles leuk en wel. Ik voelde me vies van de trein en het enige wat ik wilde was naar mijn hotel gaan, want ook in Chiang Mai is het warm (niet zo erg als in Bangkok).

Ik ben dol op Chiang Mai! Zo overzichtelijk, zo vriendelijk, zo relaxed. Heel anders dan Bangkok dus. We zitten in the U-hotel midden in de oude binnenstad van Chiang Mai tussen de tempels. Heel mooi. The U is een heel klein luxe boutique hotel met maar 40 kamers. Gelukkig had ik van te voren al een mailtje gestuurd of we een kamer konden krijgen met access-to-the-pool (gewoon begane grond, bedoelde ik), dat we luxe eenden dons kussens wilden, Jasmijn thee, Jasmijn douchegel en op de I-pod van het hotel wilde ik pop-classics. (ik ben niet verwend, maar je moet gewoon kiezen uit een menu van het U-hotel).

We hebben dus een deluxe kamer gekregen met een heel groot bad, een heerlijke aparte regendouche en toegang vanaf ons terras tot het infinity zwembad, die we alleen delen met 2 andere kamers. Het infinity zwembad komt uit in het grote zwembad, maar de andere gasten kunnen niet bij ons zwemmen, wij wel bij hen. Joy was helemaal door het dolle heen. En ik was erg onder de indruk!

In de middag zijn we een stukje gaan lopen en kwam ik in de plaatselijke Etos terecht waar het barste van de erg mooie katoy. (Katoy = lekker wijf met piemel). Heel vriendelijk en heel lief en ook het vrouwtje van het restaurant aan de overkant was heel lief en haar garnalen waren verrukkelijk!

We eten echt super gezond hier. Al dat thaise voedsel is vet arm en er zit amper 75 gram vlees of vis in, maar het vult wel. Wij leven echt op 3 kleine maaltijden per dag. Niet dat ik er van af val hoor. Door de hitte, ben ik tot reusachtige proporties opgezwollen. Niet tof, maar het is nou eenmaal zo. Ik blijf gewoon gezond eten en ik voel me er goed bij!

Gisteren avond (20:30 thaise tijd) gingen we in onze Oranje kleren naar The Wall in Chiang Mai. Nederlandse eigenaar en de zaak was helemaal in het oranje versierd. Leuk hoor om met al die Nederlanders voetbal te kijken in dat verre land met het Thaise voetbalcommentaar. Vrijdag gaan we weer naar The Wall!
Onze engelse vrienden uit de trein waren er ook en helemaal geintegreerd hadden ze hun gezichten geschminckt. Gezellig dus. Vandaag doen we ook niet zo veel. We hebben vakantie en het is warm. Morgen willen iets met olifanten of naar de Chiang Mai Zoo doen en tegelijkertijd een grote tempel bezoeken boven aan de berg waar je over Chiang Mai uit kan kijken.

Zometeen ga ik eerst in onze pool springen, dan lunchen en dan laat ik me lekker 2 en half uur masseren door een salon die ex-gedetineerden in dienst heeft (een sociaal project). Kost me 500 bath (12, 50 eur). LEKKERRRRRRRRR!!!!!!! En vanavond lekker naar de nachtmarkt! Life is good in Thailand!