Ook een eigen peutersite? kijkonzepeuter.nl
JOY JULIUS oftewel JJ

dagboek

Ondanks het regenseizoen was het bloody hot in Bangkok. Elke dag na het ontbijt hebben we een poging gedaan om de stad te leren kennen. Overdag hebben we een priveboottocht gedaan in de klongs en hebben we gezien hoe de mensen daar op het water wonen. Ook mocht Joy een heel brood geven aan hele grote vissen en kregen we de gelegenheid troep te kopen bij al die drijvende venters. We vonden het heel erg leuk. Het onderhandelen vind ik iets minder. Het is allemaal part-of-the-game, maar als het 32 graden is in die smokstad, dan lijken je hersens wel van stroop! Of we werden vet afgezet of we gingen heel erg lopen mierenneuken bij het onderhandelen over 10 eurocent. Sloeg dus helemaal nergens op. Op troep van die boottocht na, hebben we nog helemaal niks gekocht. Niet eens een lullig labelshirtje voor Joy!

Als Joy na de ochtend de stad zat was, gingen we lekker aan het zwembad van het hotel liggen en daarna douchen en rusten om ons daarna voor te bereiden op het avondprogramma. Kao San Road was erg leuk met barretjes en verkopers, Patpong (de rossebuurt) vond ik fantastisch! Ook overal verkopers en uiteindelijk kwamen we bij een heel leuk steegje terecht om te eten. Het viel me wel op dat ik de enige vrouw was, maar we hadden zo'n trek en dorst dat het ons weinig kon schelen. Martin die alle rosse buurten over de hele wereld wel tof vindt, had er helemaal zin om mooie thaise grietjes te spotten op Patpong. Helaas na een paar slokken bier en sprite kwamen we erachter dat we in de Reguliere dwarsstraat van de wijk terecht waren gekomen: The Gaystreet! Ik genoot, Martin baalde wel een beetje boel. Uiteindelijk liepen we door de straten met die mooie meisjes van plezier, maar toch voelden we ons niet zo happy. Deze meisjes leken en waren waarschijnlijk ook een jaar of veertien. Het is dat ik klein woon, anders had ik er zo een paar mee in de koffer genomen naar huis. Wel makkelijk toch, zo'n au-pair/schoonmaakster/kokkin/masseur! Nee, even geen gekheid. Ik vind deze kant van Thailand echt gruwelijk en heel snel liepen we door de straten naar een taxi om snel naar een hotel te gaan.

Na van alles gezien te hebben was ik wel een beetje klaar met Bangkok. Mijn hersens reageerden zo traag dat ik niet eens het internet van onze hotelkamer begreep en ik had ook de puf niet om het aan de receptie te vragen. Thaise mensen zijn echt ontzettend lief en behulpzaam en heel erg leuk tegen Joy. Je gelooft het niet, maar ook ik heb hier een hele gedragsverandering ondergaan! In Nederland ben ik die pinda met die grote bek, maar hier pas ik me helemaal aan de Thai aan, glimlach ik constant, waai ik er op los (de groet door met de handpalmen tegen elkaar te buigen) en ben ik helemaal sanuk. Ook praat ik met zo'n lief aziatisch stemmetje. Echt waar, de meesten zouden me walgelijk vinden! Maar ik kan er niks aan doen, het overkomt me gewoon!

Gisteren (zondag) gingen we eindelijk weg uit Bangkok met de nachttrein. Maar dat avontuur bewaar ik wel voor de volgende keer!